Cum să Prelungești Viața Mașinii Tale

07 Septembrie 2015
3311

Cu creșterea prețurilor la petrol și reparațiile auto costisitoare, ultimul lucru de care doriți să aveți grijă este defectarea unor piese la automobil. În schimb, protejați-vă investițiile și obțineți o deplasare de la punctul A la punctul B cât mai fiabilă. Păstrarea mașinii într-o stare bună nu este cel mai dificil lucru.

Pași:

1. Citește manualul și programul de întreținere a autovehiculului în mod corespunzător.

Respectarea recomandărilor poate ajuta la evitarea problemelor costisitoare cu sistemul de răcire, motorul, suspensia și alte componente; de asemenea aceasta te va ajuta să beneficiezi din plin de garanția producătorului.

2. Condu mai puțin.

Mai ales evită deplasările scurte. Pornirea cu motorul rece afectează atît motorul cît și consumul de petrol. Deplasările scurte de asemenea pot scurta semnificativ durata de viață a tobei de eșapament. Practic, vei obține condensare în evacuare atunci când pornești un motor rece, iar dacă nu încălzești motorul pentru destul de mult timp ca să se evapore tot condensatul din sistem atunci cantitățile excesive de apă se pot acumula în toba de eșapament și cu timpul rugina poate face o gaură în ea. Ia în considerare și mersul pe jos pînă la cel mai apropiat magazin.

3. Verifică lichidele.

Trebuie să verifici nivelul de antigel, ulei, lichid de transmisie, lichid de servodirecție, și lichid de frână- foarte regulat: la fel de des cum te alimentezi la benzinărie. Chiar dacă mașina nu are scurgere de lichide, se poate dezvolta o scurgere și să ajungă rapid la un nivel periculos. Ar trebui să verifici, de asemenea, culoarea unora dintre aceste fluide. Unele dintre acestea se pot vedea prin rezervoarele de plastic, iar altele au tije. Antigelul ar trebui să fie de culoare roz, verde, galben (Roz pentru mașinile noi cu "Dex-cool", verde pentru mașinile vechi cu etil-glicol, și verde sau galben pentru autoturisme în care a fost turnat antigel universal) ... antigelul maro ar trebui să fie întotdeauna înlocuit, acesta are rugină sau o mulțime de murdărie în el. Nu se amestecă diferite tipuri de antigel;.. dacă nu știi ce culoare are antigelul mașinii tale, cumpără un brand universal. Uleiul ar trebui să fie relativ transparent, nu negru - uleiul negru a fost lăsat în motor de prea mult timp. Uleiul care arată alb sau ca laptele are apă în el, probabil, de la o scurgere internă de antigel, sau foarte rar, doar o cantitate mare de condensat. Lichidul de transmisie trebuie să fie roșu aprins, și nu trebuie să miroase a ars ... dacă nu este roșu aprins sau miroase a ars înseamnă că trebuie schimbat.

4. Schimbă uleiul regulat.

Acest lucru va îmbunătăți consumul de combustibil și va proteja motorul. Kilometrajul recomandat între schimburile de ulei este de 5000 - 8000 km sau la fiecare 3 - 6 luni. Făcând acest lucru va fi posibil ca autovehiculul să atingă aproximativ 320.000 km. Schimbă și filtrul de ulei - nu este nici un sens să pui ulei curat printr-un filtru murdar.

5. Schimbă filtrul de aer.

Acest lucru este ceva ce se poate face cu ușurință la domiciliu, fără a utiliza instrumente, și ar trebui să se facă aproximativ la fiecare 10 mii de km. Poți cumpăra un filtru de aer ce se potrivește la aproape orice magazin de piese auto. Un filtru murdar, plin de praf poate reduce kilometrajul la același consum.

6. Înlocuiește aceste lichide la fiecare doi ani.

Lichid servodirecție, lichid de frână, și antigel pentru sistem de răcire. Mașinile noi permit, în general, intervale mai lungi între aceste schimburi. Schimbă lichidul de transmisie cel puțin o dată la 80.000 km. Dacă ai trecut peste 80.000 km fără a face o schimbare a lichidului, pe mai multe transmisii, este mai bine să nu-l mai schimbi și să speri că va fi totul bine. De multe ori punerea lichidului nou de transmisie într-o transmisie care are prea mulți km poate cauza probleme.

7. Verifică grosimea plăcuțelor de frână.

Nu lăsa plăcuțele să se roadă până la metal - acest lucru va provoca daune la discurile de frână. Discurile sunt mult mai scumpe pentru a le înlocui decât plăcuțele.

8. Schimbă regulat anvelopele pe diferite roți.

Schimbarea poziției anvelopelor este foarte importantă și reduce uzura inegală pe banda de rulare, extinzând astfel durata de viață a anvelopelor. Ciclul de rotație recomandat este de două ori pe an sau la fiecare 10.000 km. Rotește în diagonală – cea din față dreapta la stânga spate și față stânga la dreapta spate. Ține minte unele anvelope (în special pe mașini sport) sunt direcționate și sunt menite să se rotească doar într-o singură direcție. Ele vor avea o săgeată mare pe lateral pentru a indica acest lucru.

9. Păstrează anvelopele umflate.

Anvelopele desumflate pot reduce durata de viață a pneurilor cu 15% și va crește ușor consumul cu 10%. Umflarea pneurilor este, probabil, cel mai ușor și  de aceea multe magazine vând manometre la un cost foarte mic. Verificarea presiunii anvelopelor va asigura că nu se produce uzura pneurilor și va preveni orice probleme.

10. Păstrează părțile din spate și din față aliniate.

Dacă observi că mașina tremură în timp ce conduci la viteze mari (nu în timpul frânării ), sau în cazul în care mașina nu ține banda de rulare, atunci ar putea fi necesară alinierea. Acest lucru este, de asemenea, esențial pentru prelungirea duratei de viață a anvelopelor și menținerea benzii de rulare, chiar și pentru o siguranță sporită.

11. Pornește corect mașina de fiecare dată.

După ce ai pornit mașina condu încet și ușor până când mașina atinge temperatura optima de funcționare ( 90 grade Celsius ). Acest lucru reduce tensiunea pentru motor, în timp ce uleiul este încă rece și mai gros.

12. Utilizarea frânei de parcare.

Chiar dacă conduci o mașină cu o cutie automată, utilizează frâna de parcare în mod regulat, mai ales dacă ești parcat pe o pantă. Aceasta ajută la menținerea frânelor reglate în partea din spate a mașinii și le face să dureze mai mult. Nu utiliza frîna de parcare în timpul iernii, deoarece de frână va îngheța și va fi blocată până când se dezgheață afară.

13. Spală mașina. 

Sarea de la drum, nămolul și poluarea pot duce la defecte costisitoare pe caroserie. Fără curățarea periodică, poți începe să observi rugină pe partea de jos a ușilor în mai puțin de patru ani. Peste încă trei sau patru ani coroziunea va ajunge la componentele șasiului, cum ar fi sistemul de frânare. Pot costa mii de dolari reparațiile legate de rugină, dacă se neglijează spălarea mașinii, în special în apropierea mărilor și oceanelor unde nisipul rutier sau roua dimineții ar putea fi cu sare.

 

 

Comentarii

RU